Suhoj-35
Ruski dvomotorni mlazni višenamenski avion, koga u NATO nazivaju „Flakner-T+“, predstavlja „stealth“-lovca tzv. „4++ generacije“. Glavni proizvođač slavne moskovske holding-kompanije „Suhoj“, fabrika „КнААЗ“ u gradu Komsomoljsk na Amuru, ima zadatak da do 2015. vojnim snagama zemlje ispotuči 48 ovih letilica. Oni su već 2012. isporučili Vazduhoplovstvu federacije 5 prototipova radi probnih letova. NATO generali su očajni, jer je ovaj avion već sada u nekim segmentima bolji od njihovih ljubimaca.
Ustarom ruskom maniru, pod ovom oznakom se zapravo kriju dva odvojena, kompletno prepravljena derivata dugogodišnjeg trna u oku NATO-a, “Suhoja-27”. Prva varijanta je konstruisana još tokom osamdesetih, kada je od kompanije “Suhoj” zatraženo da dubinski usavrši svog aduta, “Su-27”, stvorivši tada avion sa oznakom “Su-27M” (“M” od reči Модернизация). Nova aerodinamička rešenja ruskih konstruktora povećala su pokretljivost letilkice, usavršena je avionika, povećan je domet, a montirani su i snažniji motori. Ubrzo je ova verzija dobila novo ime – “Su-35”, a prvi probni let zveden je u junu 1988. godine. Proizvedeno je ukupno 15 ovih aviona, od kojih su neki završili u akro-grupi probnih pilota “Русские Витязи“ vazduhoplovne baze Kubinka Moskovske oblasti. Nedugo potom, prvi „Su-35“ su modifikovani u „Su-37“, koji su posedovali vektorske motore i bili korišćeni kao tehnološki demonstratori.
Preuzmite e-knjigut u PDF verziji (18 strana, 5,66 MB) |
SR–72, najnoviji hipersonični avion
KOJI AVION JE NAJVEĆI NA SVETU?
Ruski avioni za američku vojsku
Koliko često lete bombarderi B–2?
Pročitajte ostale e-knjige Draška Dragovića |